Zajímavosti u osobností uživatele SvoKar

SvoKar

SvoKar zprava

Napsat uživateli zprávu

oblíbený

Přidat uživatele do oblíbených

  Karel Svoboda

Řadit dle:   Názvu filmu   |   Od nejnovějších

Počet zajímavostí k osobnostem: 2022
Abraxas
Přidáno: 7.5.2014
"Slavík": v 1. 10: 1982 (10) - 84; nejvýš 83 - 8.
The Black Eyed Peas
Přidáno: 24.7.2014
GWR 2011: Nejvíc týdnů po sobě na vrcholu US Top 100 - 26 týdnů; 14 píseň BoomBoom Pow, pak 12 I Gotta Feeling.
 ABBA
Přidáno: 17.8.2015
Průřez historií dle DEFINITIVE COLLECTION:
1972
PEOPLE NEED LOVE – 1. pokus Bennyho a Björna napsat hit v angličtině
HE IS YOUR BROTHER – nešla do hitparád prodeje, ale v rádiích byla hit. Byla jediná píseň z debutového alba, co se dostala na turné po Evropě a Austrálii 1977
1973
RING RING – složen pro švédský výběr na Eurovizi 1973
LOVE ISN´T EASY – vydán jako „Björn & Benny, Agnetha & Frida“; „Björn & Benny with Svenska Flicka /švédská dívka“; „Björn & Benny, Anna & Frida/Frieda“; v Mexiku „Los Suecos /Švédi“
1974
WATERLOO – o Eurovizi „bojovala“ s HASTA MAŇANA, již zpívá jen Agnetha. 1 z 1. oficiálních užití zkratky ABBA
HONEY, HONEY – o práva na jejich dílo se začalo „bojovat“
SO LONG – 1. singl z 3. alba ABBA, Ve Švédsku a SRN: rekordy prodeje
 ABBA
Přidáno: 17.8.2015
1975
I DO, I DO, I DO, I DO, I DO – ovlivněna 50. lety, pocta saxofonu B. Vaughna
SOS – vrchol hitparád léta a podzimu 1975; v US č. 15; prorazili i ve VB č. 6 – v tamní Top 10 se drželi dalších 18 písní
MAMMA MIA – prorazili v Austrálii č. 1 a v Top byli 10 týdnů; úspěch i ve VB, Irsku a SRN
1976
FERNANDO – původně švédsky pro sólo album Fridy, pak po světě č. 1 nebo 2
MONEY MONEY MONEY – pracovní název byl GYPSY GIRL
DANCING QUEEN – 1. singl z alba ARRIVAL. Jediný jejich US hit č. 1
KNOWING ME, KNOWING YOU – poslední singl z ARRIVAL. Původně nazvána NUMBER ONE, NUMBER ONE. Uspěla ve VB, Irsku, SRN, Mexiku, Jižní Africe
 ABBA
Přidáno: 17.8.2015
1977
THE NAME OF THE GAME – 1 z posledních spolupr. Stiga Andersona s B & B
TAKE A CHANCE ON ME – Björn měl v hlavě zvuk „t-k-ch“. 2. největ. hit ABBY dosáhl v US č. 3
THANK YOU FOR THE MUSIC – součást minimuzikálu GIRL WITH THE GOLDEN HAIR; ve Velké Británii vydán až 1983 jako propagace stejnojmenného výběru
EAGLE – 3. poslední singl z ABBA – ALBUM; původně nazván HIGH, HIGH; uspěl mj. v Zimbabwe
1978
SUMMER NIGHT CITY – ovlivněn BEE GEES. Č. 1 se stal 6.10.1978, v den svatby Fridy a Bennyho
1979
CHIQUITITA – ovlivněna zvukem písně EL CONDOR PASA. Dodnes jdou všechny výnosy pro UNICEF
DOES YOUR MOTHER KNOW – jediný singl ABBY, kde Björn zpívá hlavní vokál
 ABBA
Přidáno: 17.8.2015
VOULEZ-VOUS – jediná jejich píseň (krom živých), nahraná mimo Švédsko, v Miami. Složena na Bahamách
ANGELEYES – v Belgii č. 1, ve Španělsku a Nizozemí v Top 5
GIMME! GIMME! GIMME! - složena pro turné po Sev. Am. A Evropě. Úspěšnější než všechny singly z alba VOULEZ-VOUS krom CHIQUITITA
I HAVE A DREAM – pro Mezinárodní rok dítěte
1980
THE WINNER TAKES IT ALL – považována za nejlepší výkon Agnethy; „reflektuje“ rozvod s Björnem. V US v Top 10
SUPER TROUPER – pro stejnojmenné album složena jako poslední; poslední píseň ABBY v US Top 10
ON AND ON AND ON – jediná zjevná pocta časté Björnově inspiraci BEACH BOYS. V Austrálii Top 10, v Japonsku č. 3
 ABBA
Přidáno: 17.8.2015
LAY ALL YOUR LOVE ON ME – ve Vel. Británii č. 7; v US hitparádě Billboard´s Dance/Disco č. 1
1981
ONE OF US – vydaná tak pozdě, že ve Švédsku ji na album VISITORS nestihli dát
WHEN ALL IS SAID AND DONE – napsána krátce před oznámením rozvodu Bennyho a Fridy v únoru 1981; Frida ji i zpívá
HEAD OVER HEALS – 1 z nejmíň úspěšných singlů ABBY
VISITORS – lze chápat politický podtext. V US se těsně nevešla do Top 60
1982
THE DAY BEFORE YOU CAME – pracovní název byl SUFFERING BIRD. Ve V. Británii č. 32, jinde Top 5
UNDER ATTACK – poslední singl, v Belgii a Nizozemí Top 5
Lejla Abbasová
Přidáno: 8.1.2016
Jakou dostala radu: "Uvědom si, komu co říkáš, ne každý je připraven vše slyšet."
Kareem Abdul-Jabbar
Přidáno: 23.2.2014
GWR 2006: Nejvíc minut sehraných za kariéru v NBA - 57,446.
Josef Abrhám
Přidáno: 1.12.2015
Má nebo měl dvě starší sestry: Božena, Elena /1935, 37.
R. 1946 dle něj vytvořil sochař Jan Habarta bustu Pískající chlapec, jež je dodnes v galerii Slováckého muzea v Uh. hradišti, od té doby modelem neseděl.
Monika Absolonová
Přidáno: 12.11.2016
"Když jsem sama soutěžila v TAXÍKU, bála jsem se, abych nebyla za blbce."
Joss Ackland
Přidáno: 15.1.2016
Zahrál si v klipu YOU WILL ALWAYS ON MY MIND skupiny PET SHOP BOYS.
Jana Adamcová
Přidáno: 2.4.2015
"Vrhla jsem se na učení angličtiny."
Jiří Adamec
Přidáno: 15.1.2016
O vysvědčení: "Dostal jsem kolo Favorit. Ale protože jsem měl jednu trojku, bez přehazovačky."
Jiří Adamíra
Přidáno: 24.2.2016
Vše z knihy JIŘÍ ADAMÍRA, NOBLESNÍ KRÁL ČESKÉHO JEVIŠTĚ:
V divadle dělali LÉTO A DÝM, herečka Věra Kubánková měla problém se svou postavou Almou, jež měla být krasavice. Jednou před zkouškou měla na líčicím stolku Modiglianiho PORTRÉT ŽENY a J.A. řekl: "To jsi ty! Takhle vypadáš. Podívej." Ona k tomu pak: "Podržel mě nejen jako kolega na jevišti, ale i jako člověka, jako ženu."
Centrum jeho života: role-ženy-víno-děti. Role se učil lehko, po derniéře vypouštěl. Půvabu žen se obdivoval permanentně... Víno červené a dobrých značek; bez návyku na jednu, protože by pak zmizela z trhu. Děti nejen vlastní, ale všechny.
21.8.1968 byl v nemocnici po operaci žil na nohou.
Jiří Adamíra
Přidáno: 24.2.2016
"Ve dnech Charty 77 se mnozí prostě vypařili, on jediný se mi přišel OSOBNĚ OMLUVIT, že nemá odvahu se dál veřejně stýkat... Prožíval drama rozchodu s herečkou L. Benešovou kvůli H. Maciuchové a bál se přijít o práci, tak jako P. Landovský." Pavel Kohout
D. Fischerová k RODINNÉMU PORTRÉTU Z ROKU 1856: "Hrálo se 2.4. kdy měl JA narozeniny. Pak jsem mu v klubu řekla, že H.Ch. Andersen, postava RODINNÉHO... se nar. také 2.4. On to nevěděl, ale měl radost. Pak mě napadlo: "2.4. se narodil i Casanova!" JA se na mě podíval opravdu jako na ducha Hamletova otce: "Toho začínám zkoušet ve Viole...""
Jiří Adamíra
Přidáno: 24.2.2016
Názory na témata:
PERFEKTNOST NA JEVIŠTI: "O per. nemůže být řeč, to spíš o ujetí - včetně vlaku, jak se říká."
IMPROVIZACE: "Cesta k tomu, aby se z více možností mohly vybírat ty relativně nejlepší."
POKORA-SUVERENITA: "Pok. je nutný, zákl. přístup k umění. Herecká suverenita, správněji vnitřní svoboda, je nutná pro pravdivou existenci na jevišti. Obojí z mých velkých kolegů vyzařuje."
PROMĚNA-PŘETVÁŘKA: "Těžiště skutečné herecké "proměny" je tam, kde není přetvářka."
KLADNÝ HRDINA-PADOUCH: "Zahrát kladného je prý těžší než pad. Říká se ledacos, rozhodující je, co napsal autor ve hře. Těžší je hrát to, co napsáno špatně, bez ohledu na charakter, a tím i bez char."
Jiří Adamíra
Přidáno: 24.2.2016
HEREC-TVŮRCE: "Cítí se jím do té míry, jakou mu dovolí autor, režisér a vlastní talent. To znamená dost zřídka."
PARTNER NA JEVIŠTI: "Pro souhru je důležité vědomí vzájemné potřebnosti a z toho vyplývající úcty a náročnosti."
ZTRÁTA SEBE SAMA: "Po desítkách rolí může herec ztratit a snad i ztrácí sebe. Ale také tím může poznat a najít sebe víc než druzí."
STEREOTYP: "Recept proti tomu mám - začínat vždy od začátku. Je notoricky ordinován."
BÝT NADŠENÝM DIVÁKEM: "Ano, rád, ale málo toho vidím. Chci říci - asi sem tam vidím špatně."
HRÁT I V SOUKROMÍ: "Nemám komu, všichni mě dávno prokoukli."
Jiří Adamíra
Přidáno: 24.2.2016
BUDOUCNOST: "Co se jí týče, je už častěji promíseno s tím, co si člověk myslí o všem, co už má za sebou. Otázky do bud. se zužují - nejen nějakým termínem odchodu, který je před každým, ale i tím, že ví, že s některými věcmi už se vyrovnat nemůže, už na to nemá, čas je nemilosrdný. Také se mu zdá už moc věcí podružných, nedůležitých a otázka, jak je to s tím smyslem života, se vtírá víc a víc. ...A přání? Ještě další dobrodružství, a přitom mír v duši... No, ten nastane asi až po smrti."
SMYSL ŽIVOTA: "Je v práci a lidech. A míra úspěšnosti je pro mě v tom, že se za mě lidi, které mám rád, a moje děti nebudou muset stydět. Nic víc, nic míň."
Jiří Adamíra
Přidáno: 25.2.2016
OHLÍŽENÍ: "Je smutné, že k většině rolí se už nemůžu vrátit, čas prchá. Ale tam, kde to ještě jde, bych to zkoušel vždy jinak... Některé postavy jsem nenáviděl pro SVÉ vlastnosti; svou neschopnost nebo omezenost. Člověk nemá rád to, čemu zůstal dlužen nebo se mu nepovedlo."
KRITIKA: "Souvisí s naší ješitností a ctižádostí, méně s prací. znám kolegu, jež nemůže dospat, aby si přečetl, jak ho chválí, ale kumštýře to z něj nedělá... Čechov v RACKOVI říká ústy Trigorina, jaké je o sobě číst v novinách: "Chvála je příjemná, když nadávají, 2 dny nestojí za nic." Taky to pamatuji. Ale myslím, že je lepší se tím míň těšit a taky si nekazit 2 dny."
Jiří Adamíra
Přidáno: 25.2.2016
HERECTVÍ: "Je možné docela se ztratit - když se jen převléká a exhibuje -, nebo se obohatit. Rozmělnit se, nebo z těch vnitřních dobrodružství, jež člověk zažívá prostřednictvím hereckých úkolů, nějak dotvářet sám sebe. ...Herci jsou lehce zranitelní, protože jsou moc závislí. Na repertoáru, ředitelích, režisérech, spoluhercích, a přitom mají minimální možnost volby... Kvalita a druh úkolů ovlivňuje hercův vývoj, růst. Když přičtete, co si nese každý v sobě, a že bez schopnosti "vnitřního svlékání" herectví nejde dělat, není uhlídání se před ztrátou sebe sama jednoduché."
OSOBNOST - CHARISMA: "Zajímavý člověk, jež zvládne herecké řemeslo, má šanci produkovat i herecký kumšt. Každý velký herec/čka jsou zajímaví něčím jiným. Někdo se s tím narodí, má osobní půvab, s nímž může vystačit celý život, někdo je zajímavý tím, že něco zažil, prožil, něco si myslí. Tihle lidé nás "baví", chceme se na ně dívat, spoluexistovat s nimi. Vypadá to úplně jednoduše, a to je dobře. Tu námahu divák vlastně nemá postřehnout."
Jiří Adamíra
Přidáno: 25.2.2016
BOJ S ROLÍ: "Každé vnitřní nedorozumění lze překlenout snahou o pochopení, po znalosti toho druhého. To je největ. dobrodružství naší profese - najít téma, jež postava obsahuje, a dobrat se k němu u sebe... Čisté svědomí člověk má, když ví, že udělal maximum a víc by nedokázal. Většina lidí si myslí, že jsem hrál dobře rošťáky, ale myslím si, že jsem hodný. ...rošťáci, co mile překvapí, mě zajímají víc než ti, co nepřekvapí. Pro mě je nejlákavější to, co smrdí i voní. To, z čeho se opravdu skládáme."
BĚH KARIÉRY: "Dle mě zvláště v mládí je dobře, když jde herec z rle do role. Jede-li na plné obrátky, musí řemeslo zvládnout rychle. Pak ho třeba napadne i myšlenka, již musí umět vyslovit. Věk přinese trochu jiný pohled, omezí možnosti a zdůrazní zodpovědnost. Hazard z mládí... se změní v odpovědnost k zbývajícím možnostem něco říct."
Jiří Adamíra
Přidáno: 25.2.2016
DIVÁCI: "Nepřemýšlel jsem, jaký typ diváka mě má rád... Asi vedle ne/sympatie k typu, jež to určuje základně, je hlavní "znalost" jako v každém vztahu... Jakého diváka mám rád já? Nemůžu si vybírat, protože kdybych kýmkoliv sebemíň pohrdal, vyrážel bych si zbraň z ruky. Každý herec chce mít těch 600 lidí v divadle v moci. Někdy cítím, že to není spolek přátel - nevědí na co jdou, zájezd apod. Ale když začnou existovat s námi, je to vítězství. Samozřejmě mám radši ty, co není třeba zmáhat. S nimi můžeme dojít o kousek dál."
ŽIVOTNÍ ZKUŠENOST: "Banální. Dnes vím, že když se jede jen po dálnici, rychle a v dobrém autě, přichází se o kytičky, co rostou kolem polní cesty."
Jiří Adamíra
Přidáno: 25.2.2016
17.11.1989 v Realistickém divadle v premiéře MARYŠI hrál Lízala.
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
ÚDĚL HERCE: "Každý si v mládí myslí, že by mohl hrát vše, "i toho lva", či i víc. ALe se zkušenostmi prichází sebekorekce a láká spíš kvalita než množství. Pak poznáte, že režiséři jsou jako přelétaví milenci. Nová spolupráce vytlačí minulou - i plodný vztah přestanou vést v evidenci. Má to svou podstatu, zvlášť pro režiséry, pro něž je herec materiálem, a ne spolupracovníkem. Těžko jim lze vyčítat. Spíš hledat chybu u sebe a o roli spolupr. snít. Vždyť my herci jsme v podstatě námezdní pracovníci, co zapotřebí jsou, nebo ne."

STÁRNUTÍ: "Životní zkušenost je nutná; rozšiřuje znalosti. Hravost si zachováváme dík kousku dětské duše, jež by měla zůstat v každém z nás. Zůstat aspoň trochu klukem - to je naše jediná zbraň proti bačkorám."
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
ŘEKLI O NĚM: Milada Adamírová, sestra, 2002: "Byl skutečně strašně náročný na sebe, okolí, děti. Hlavně neměl rád takovou tu prázdnotu ducha, to nesnášel."
L. Benešová, exmanž., 02: "Byl sebevědomý... Do jisté míry právem, byl dobrý už v mládí. Měl schopnosti se na roli dívat jinak, než bylo běžné - než aby jen říkal text. Dovedl o rolích přemýšlet. Tím to individualizoval a dělal zajímavé... Hledal podstatu člověka, z toho vycházel. Měl schopnost to sdělit. A dar - pěkný hlas."
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
O. Brůna, spis. a novinář, 1971: "Nesmírně ho poutá taková role, kde může tvořit. Herecká sestava, kde herec hraje svůj part koncertního hráče, divák, který vnímá, rozumí, chce přijmout nabízený dialog o životě, který otvírá on - herec... Je to český G. Peck, naplňující obraz civilního herectví, plný vnitř. dramatického napětí, oproštěného od patosu, teatrální nadnesenosti, pózy, manýry."
J. Hartl, 02: "Na herce měl skutečně značný intelektuální potenciál. Byla na něm vidět ctižádost, aby to bylo co nejpřesnější. Aby to nebyla citová libovůle. Já na to vždy koukal s otevřenou hubou. A zapomněl jsem mluvit."
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
R. John, 82: "Bylo to na natáč. TV inscenace. Ostatní se v pauzách bavili o dovolené, známých, dětech a starostech, co je čeká doma. On sedal do křesla, soustředěný, uzavřený... Zůstával ve světě své postavy? A přece mu neušlo nic z toho, co se dělo kolem. Možná ta pozornost k životu, oči, jež vidí hluboko pod povrch, odstup a věčné zamyšlení už nesouvisejí s rolí TV, ale životní... Tenkrát mě víc než postava v TV zaujala otázka: Jaký je mimo ni?"
V. Kavčiak, režisér, 06: "Jeho herectví nemá náhradu ani alternativu."
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
M. Krobot, 02: "Když se řeklo Adamíra, člověk se napřímil a byl malinko v pozoru. Nevím jak to přesně vyjádřit. Protože on vzbuzoval malinko pocit náročnosti.
Dokázal vyzařovat věci, sdělovat je a dávat najevo názor, aniž mluvil.
Uměl přesně koncentrovat energii... umí to opravdu jen ti lepší a výborní. Uměl takovým neuvěřitelným vnitřním klidem připoutat pozornost, a pak stačilo zvednout malíček..."
H. Maciuchová, 02: "Duše a běsi. Kombinace. Nebyla tam jedna výrazná osobní vlastnost. Byla to vytříbená paleta kladů, záporů a vytříbené duchovnosti. A zvláštního humoru a temperamentu. Byl dobře namíchanej..."
Jiří Adamíra
Přidáno: 28.2.2016
Ceny: Státní cena Klementa Gottwalda 1967 za MODLITBU PRO KATEŘINOU HOROVITZOVOU
Cena Jaroslava Průchy 1988
Titul Zasloužilý umělec 1989
Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 168033
Osobností: 664607
Fotografií: 658292
Plakátů: 316338
Obsahů a biografií: 154811
foto

Komerční sdělení

Seznam DVD

Potřebujete si udělat pořádek ve filmech? Tak právě pro Vás je tu tento program.

foto

Filmová škola

Staňte se hercem, herečkou.

foto

Poslední komentáře

Dlouhý polibek na dobrou noc (19...

Dlouhý polibek na dobrou noc
Nevím, proč má někdo   potřebu, obsazovat do filmu   vlastní rodinu. Nepamatují   se, že by to někdy vyšlo.   Možná Pohlednice z   více >

Autor: Frolíček | Hodnocení: 5 / 10

Ostrov hrdlořezů (1995)

Ostrov hrdlořezů
Přestože filmy R. Harlina   mám docela rád tady toho   příliš mnoho skřípe.   Základní problém tohoto   filmu je už v obsazení.   Geena Davis více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 4 / 10

Past na Popelku (1965)

Past na Popelku
Vzpomínám si, jak jsem kdysi   četla brožovanou detektivku   Past na Popelku. Mistrně   vystavěný příběh dívky,   která ztratila paměť.   více >

Autor: beneva | Hodnocení: 8 / 10

Propast mezi námi (2019)

Propast mezi námi
Herecký koncert dvojice Bill   Nighy a Annette Bening.   Příběh rozchodu téměř   třicetiletého manželství   je lehce představitelný i ve   více >

Autor: curil | Hodnocení: 8 / 10

Všiváci (2014)

Všiváci
Je pozoruhodné, že s tak   skvělým obsazením lze   natočit film co ani při   nejlepší vůli nejde   považovat ani za průměrný.   Jen pár více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 4 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení